RAMOWY ROZKŁAD DNIA POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU NR 350: „JAŚMINOWY GAJ” W WARSZAWIE.
7.00 – 8.00 „Radosny poranek”
Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach łączonych). Zabawy dowolne – samodzielne – wg inwencji dzieci.
8.00 – 9.00
Ćwiczenia poranne / zabawa ruchowa
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych m. in ze spożywaniem śniadania tj. posługiwanie się sztućcami, nakrywanie i sprzątanie po posiłku oraz celebrowanie posiłków w tym ich komponowanie.
Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności.
Praca dyżurnych w grupach starszych.
Zajęcia dodatkowe
9.00 – 10.00 „Odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”
Kierowane zajęcia dydaktyczne, realizowane wg założeń podstawy programowej, wspieranie wielokierunkowej aktywności dzieci poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym jego rozwoju, w tym zabawy mające na celu niwelowanie deficytów rozwojowych dziecka oraz rozwijające uzdolnienia.
Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dzieci.
Zajęcia dodatkowe
10.00 – 12.00
Organizowanie pobytu dzieci na świeżym powietrzu: (w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp.) tj. gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, wycieczki. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola.
Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej.
Drugie śniadanie
Czynności samoobsługowe.
Zajęcia dodatkowe
12.00 – 12.30
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych min. ze spożywaniem obiadu.np.: posługiwanie się sztućcami, nakrywanie i sprzątanie po posiłku oraz celebrowanie posiłków w tym ich komponowanie. Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności Praca dyżurnych w grupach starszych.
12.30 – 14.15
Odpoczynek poobiedni dostosowany do grupy wiekowej.
Kształtowanie zachowań prozdrowotnych – zapewnienie dzieciom różnorodnych form relaksu w sali i ogrodzie.
Gry i zabawy ogólnorozwojowe wspomagające rozwój ruchowy, umysłowy oraz emocjonalno – społeczny dziecka, w tym zabawy mające na celu niwelowanie deficytów rozwojowych dziecka oraz rozwijające uzdolnienia.
Zajęcia dodatkowe
14.15 – 15.00
Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych związanych ze spożywaniem podwieczorku m.in. posługiwanie się sztućcami, nakrywanie i sprzątanie po posiłku oraz celebrowanie posiłków w tym ich komponowanie, Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności Praca dyżurnych w grupach starszych.
15.00 – 16.00
Zabawy samodzielne inspirowane przez dzieci, kształtowanie czynności i nawyków związanych z utrzymywaniem lądu i porządku w sali.
Gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy, umysłowy oraz emocjonalno – społeczny dziecka, w tym zabawy mające na celu niwelowanie deficytów rozwojowych dziecka oraz rozwijające uzdolnienia w sali lub (w okresie letnim – w ogrodzie przedszkolnym).
Zajęcia dodatkowe
16.00 – 17.30 „Wesołe popołudnie”.
Zajęcia opiekuńczo- wychowawcze (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach łączonych). Zabawy swobodne inicjowane przez dzieci .Doskonalenie czynności i nawyków związanych z utrzymaniem ładu i porządku w sali
Gry i zabawy ruchowe w sali lub (w okresie letnim – w ogrodzie przedszkolnym) – integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych.